Звіт
про результати опитування громадян - відвідувачів
Сєвєродонецького міського суду Луганської області
щодо якості функціонування суду
В рамках виконання Проекту «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» (СОРС), на виконання рішень Ради суддів України № 28 від 02 квітня 2015 року, № 26 від 08 квітня 2016 року, № 35 від 12 травня 2016 року, № 53 від 17 вересня 2018 року в період з 20 листопада 2018 року по 04 лютого 2019 року в Сєвєродонецькому міському суді Луганської області створеною робочою групою проведено комплексне оцінювання роботи суду за модулями: «Судове адміністрування» та «Задоволеність роботою суду учасниками судових проваджень».
Завданням модулю «Задоволеність роботою суду учасниками судових проваджень» є отримання загального уявлення про задоволеність якістю функціонування суду його відвідувачами, виявлення рівня задоволеності громадян умовами перебування у суді, якість роботи суду, оцінка повноти, ясності та доступності інформації для відвідувачів суду, оцінка дотримання термінів (своєчасності) судового розгляду, визначення сприйняття громадянами якості роботи судді, працівників суду, оцінка зрозумілості судового рішення очима громадян.
Узагальнюючи результати комплексного оцінювання роботи Сєвєродонецького міського суду Луганської області, необхідно відзначити, що відвідувачі суду оцінили якість роботи суду на середньому рівні.
Однак, можна відокремити деякі показники за якими відвідувачі суду надали невисокі оцінки. Так, наприклад, потребує покращення критерій освітлення, чистоти й прибраності приміщення суду та необхідність покращення умов в місцях для очікування, оформлення документів.
За результатами комплексного оцінювання роботи суду розроблено План вдосконалення за результатами оцінювання роботи Сєвєродонецького міського суду Луганської області, яким визначено перелік необхідних заходів для покращення якості роботи суду та підвищення у громадян довіри та поваги до судової влади.
Дякуємо відвідувачам суду, які прийняли участь в опитуванні!
Модуль «Задоволеність роботою суду його відвідувачами»
Опитування відвідувачів Сєвєродонецького міського суду Луганської області щодо якості функціонування суду проводилося в період з 03 грудня 2018 року по 04 лютого 2019 року. Виконавцем дослідження є створена робоча група Сєвєродонецького міського суду Луганської області, згідно наказу.
В опитуванні взяли участь 18 респондентів.
У тому числі: віком: 18-25 років – 5,6 %, 26-39 років – 61,1 %, 40-59 років – 22,2 %, 60 і старше – 11,1 %;
Повну вищу освіту мають 55,5 % респондентів, базову вищу – 5,6 %, середню спеціальну – 38,9 %. З загальної кількості опитуваних, юридичну освіту мають 22,2 % опитуваних.
88,9 % респондентів представляли в суді себе, 11,1 % - іншу особу (є адвокатом, юрисконсультом).
На запитання № 7 «Ви вважаєте себе…», відповіли: 5,6 % респондентів «бідним», 16,7 % - «нижче середнього статку», 72,2 % - «середнього статку», 5,6 % - «заможним», 0 % - «багатим».
На запитання № 8 «Як часто Ви були учасником судового процесу?», 77,8 % респондентів надали відповідь «це мій перший судовий процес», 11,1 % відповіли «2-5 разів», 11,1 % зазначили «6 разів і більше».
На запитання № 9 «На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа?», 66,7 % респондентів відповіли «розгляд справи ще не розпочато», 22,2 % - «справа перебуває в процесі розгляду», 11,1 % - «розгляд справи завершено (винесено рішення)».
На запитання № 10 «Який ступінь Вашої обізнаності з роботою судів та суддів у цілому?», 16,7 % респондентів зазначили відповідь «4» - цілком обізнаний, 27,8 % відповідь «3» - загалом обізнаний, 33,3 % надали відповідь «2» - майже не обізнаний, 22,2 % відповідь «1» - зовсім не обізнаний.
Запитання № 11. За 5-бальною шкалою, де 1 – дуже погано, 5 – відмінно, 9 – КН (код не відповіді) респонденти відповіли наступним чином: 1 – 5,6 %, 2 – 5,6 %, 3 – 50,0 %, 4 – 27,8 %, 5 – 11,1 %, 9 - 0 %.
Таким чином, середня оцінка роботи суду складає 4,0 бали.
У блоці питань № 2 «Основна частина – оцінювання за вимірами якості» респонденти надавали відповіді, використовуючи 5-бальну шкалу оцінювання, де: 1 – цілком ні, 2 – швидше ні, 3 – більш-менш (варіант: і так, і ні), 4 – швидше так, 5 – цілком так, 9 – КН (код не відповіді).
За результатами опитування, респондентами були надані наступні відповіді на питання:
Доступність суду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Чи легко Вам було знайти будівлю суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 27,8 %; «5» - 72,2 %; «9» - 0 %. |
2 |
Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне питання) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 5,6 %; «3» - 0 %; «4» - 33,3 %; «5» - 61,1 %; «9» - 0 %. |
3 |
Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 11,1 %; «4» - 22,2 %; «5» - 66,7 %; «9» - 0 %. |
4 |
Чи зазнавали Ви певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? |
Відсоток «Так», «Ні» |
«Так» - 100 %, «Ні» - 0 %. |
5 |
Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 5,6 %; «3» - 5,6 %; «4» - 27,7 %; «5» - 61,1 %; «9» - 0 %. |
6 |
Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 11,1 %; «4» - 38,9 %; «5» - 50,0 %; «9» - 0 %. |
7 |
Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 11,1 %; «2» - 0 %; «3» - 5,6 %; «4» - 22,2 %; «5» - 61,1 %; «9» - 0 %. |
8 |
Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?2 |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 33,3 %; «2» - 12,5 %; «3» - 20,8 %; «4» - 4,2 %; «5» - 4,2 %; «9» - 25,0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 5,6 %; «2» - 4,2 %; «3» - 7,1 %; «4» - 26,2 %; «5» - 57,1 %; «9» - 0 %. |
Дані, наведені в таблиці, свідчать про те, що одним з проблемних питань залишається питання щодо відсутності можливості у громадян дозволити собі витрати на послуги адвоката.
Зручність та комфортність перебування в суді
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 5,6 %; «2» - 0 %; «3» - 38,8 %; «4» - 27,8 %; «5» - 27,8 %; «9» - 0 %. |
2 |
Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 16,7 %; «3» - 22,2 %; «4» - 33,3 %; «5» - 27,8 %; «9» - 0 %. |
3 |
Чистота та прибраність приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 38,9 %; «2» - 11,1 %; «3» - 16,7 %; «4» - 22,2 %; «5» - 11,1 %; «9» - 0 %. |
4 |
Достатність освітлення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 44,5 %; «2» - 11,1 %; «3» - 11,1 %; «4» - 22,2 %; «5» - 11,1 %; «9» - 0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 22,2 %; «2» - 9,7 %; «3» - 22,2 %; «4» - 26,4 %; «5» - 19,5 %; «9» - 0 %. |
Зазначені показники свідчать про те, що в напрямку зручності та комфортності перебування в суді, є недостатнє освітлення, чистота й прибраність приміщення суду та необхідність покращення умов в місцях для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання.
Повнота та ясність інформації
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 16,7 %; «4» - 16,7 %; «5» - 66,6 %; «9» - 0 %. |
2 |
Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 5,6 %; «2» - 5,6 %; «3» - 22,2 %; «4» - 27,8 %; «5» - 38,9 %; «9» - 0 %. |
3 |
Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 44,5 %; «5» - 55,5 %; «9» - 0 %. |
4 |
Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 11,1 %; «3» - 5,6 %; «4» - 33,3 %; «5» - 50,0 %; «9» - 0 %. |
5 |
Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 27,8 %; «5» - 72,2 %; «9» - 0, 0 %. |
6 |
Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 5,6 %; «2» - 0 %; «3» - 11,1 %; «4» - 38,8 %; «5» - 44,5 %; «9» - 0 %. |
7 |
Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет |
Відсоток «Так», «Ні» |
«Так» - 55,5 %, «Ні» - 44,5 %. |
8 |
Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 0 %; «5» - 100 %; «9» - 0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 2,0 %; «2» - 3,0 %; «3» - 7,0 %; «4» - 31,0 %; «5» - 57,0 %; «9» - 0 %. |
Результати таблиці свідчать про достатність інформації розміщеної на інформаційних стендах в приміщенні суду, а також про обізнаність громадян про можливість користування офіційним веб-сайтом суду.
Сприйняття роботи працівників апарату суду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 5,6 %; «2» - 11,1 %; «3» - 33,3 %; «4» - 27,8 %; «5» - 22,2 %; «9» - 0 %. |
2 |
Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 5,6 %; «2» - 11,1 %; «3» - 38,9 %; «4» - 22,2 %; «5» - 22,2 %; «9» - 0 %. |
3 |
Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 5,6 %; «3» - 22,2 %; «4» - 50,0 %; «5» - 22,2 %; «9» - 0 %. |
4 |
Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 5,6 %; «2» - 11,1 %; «3» - 22,2 %; «4» - 38,9 %; «5» - 22,2 %; «9» - 0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
«1» - 4,4 %; «2» - 10,3 %; «3» - 30,9 %; «4» - 36,8 %; «5» - 17,6 %; «9» - 0 %. |
Наведені дані свідчать про те, що відвідувачами суду, робота працівників апарату сприймається позитивно та на досить високому рівні.
Дотримання термінів судового розгляду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 33,3 %; «4» - 33,3 %; «5» - 33,4 %; «9» - 0 %. |
2 |
Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 16,7 %; «4» - 50,0 %; «5» - 33,3 %; «9» - 0 %. |
3 |
Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 66,7 %; «5» - 33,3 %; «9» - 0 %. |
4 |
Обґрунтованість затримки/перенесення слухань у розгляді справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 33,3 %; «4» - 33,3 %; «5» - 33,4 %; «9» - 0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 20,8 %; «4» - 45,8 %; «5» - 33,4 %; «9» - 0 %. |
Показники таблиці свідчать про те, що терміни розгляду справ майже завжди дотримуються.
Сприйняття роботи судді
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 50,0 %; «5» - 50,0 %; «9» - 0 %. |
2 |
Коректність, доброзичливість, ввічливість |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 66,7 %; «5» - 33,3 %; «9» - 0 %. |
3 |
Належна підготовка до справи та знання справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 16,7 %; «4» - 50,0 %; «5» - 33,3 %; «9» - 0 %. |
4 |
Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 16,7 %; «4» - 50,5 %; «5» - 33,3 %; «9» - 0 %. |
5 |
Дотримання процедури розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 50,0 %; «5» - 50,0 %; «9» - 0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 6,7 %; «4» - 50,0 %; «5» - 43,3 %; «9» - 0 %. |
Згідно отриманих даних, за результатами опитування респондентів, встановлено, що робота суддів за показниками неупередженості, незалежності, коректності, знання справи, надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію, не зважаючи на високе навантаження на суддів має високі оцінки з боку відвідувачів суду.
Судове рішення
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Кількість респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
3 |
2 |
Рішення на користь респондента |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 66,6 %; «Ні» - 33,4 %. |
3 |
Наміри респондента оскаржувати рішення |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 66,6 %; «Ні» - 33,4 %. |
4 |
Отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 66,6 %; «Ні» - 33,4 %. |
5 |
Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 100 %; «Ні» - 0 %. |
6 |
Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 33,4 %; «5» - 66,6 %; «9» - 0 %. |
7 |
Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 0 %; «4» - 33,4 %; «5» - 66,6 %; «9» - 0 %. |
8 |
Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
6 |
9 |
Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду |
Число |
1 |
10 |
Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями |
Число |
0 |
Отже, за цим показником встановлено, що текст рішення учасниками справи отримано вчасно, рішення викладено на доступній для розуміння мові та сприймається респондентами як добре обґрунтоване.
У блоці питань № 3 «Зміни та рекомендації» на питання «На Вашу думку які виміри тощо підвищення якості роботи суду слід покращувати в першу чергу? В порядку важливості від одного до шести, при цьому: 1 – найбільш важливий вимір якості (слід покращувати в першу чергу), 6 – найменш важливий вимір якості) респонденти відповіли наступним чином:
Вимір якості |
Ранг |
Доступність суду |
6 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
4 |
Повнота та ясність інформації |
5 |
Дотримання термінів судового розгляду |
3 |
Якість роботи працівників апарату суду |
3 |
Якість роботи судді |
4 |
За результатами таблиці встановлено, що найбільш важливішими вимірами якості, які слід покращувати в першу чергу, є дотримання термінів судового розгляду та якість роботи працівників апарату. Далі за рангами: якість роботи судді, зручність та комфортність перебування у суді, повнота та якість інформації і на останньому місці – доступність суду.
Серед рекомендацій, учасники судових проваджень зазначили, що для більш ефективної роботи суду необхідно: 1) заповнення вакантних посад суддів, 2) збільшення заробітної плати працівникам суду.
На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?
Так |
Відсоток |
77,8 % |
Ні |
Відсоток |
22,2 % |
Не відповіли на запитання |
Відсоток |
0 % |
Тобто, на думку більшості респондентів, наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків.
Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями
Кращі, ніж очікував |
Відсоток |
38,9 % |
Гірші, ніж очікував |
Відсоток |
0 % |
Відповідають очікуванням |
Відсоток |
61,1 % |
Не відповіли на запитання |
Відсоток |
0 % |
За результатами зазначених даних вбачається, що більшістю опитуваних отримані враження від візиту до суду відповідають очікуванням, а у третини респондентів враження від візиту до суду кращі за очікувані.
Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом?
Покращилась значно |
Відсоток |
11,1 % |
Покращилась несуттєво |
Відсоток |
5,6 % |
Залишилась без змін |
Відсоток |
0 % |
Дещо погіршилася |
Відсоток |
0 % |
Значно погіршилася |
Відсоток |
0 % |
Важко сказати |
Відсоток |
11,1 % |
Не відповіли на запитання |
Відсоток |
72,2 % |
З даних таблиці можна зробити висновок, що відвідувачами суду було помічено покращення, несуттєві покращення якості роботу суду, однак більшість респондентів взагалі не надали відповіді на це запитання.
Узагальнення та аналіз даних
Проведене оцінювання роботи суду свідчить про те, що робота Сєвєродонецького міського суду Луганської області учасниками судових проваджень оцінена на середньому рівні.
Більшість респондентів позитивно оцінили роботу суддів та працівників апарату суду. Також, опитування показало, що текст рішення учасниками по справі отримано вчасно, рішення викладено на доступній для розуміння мові та сприймається респондентами як добре обґрунтоване.
На думку респондентів, серед питань, які потребують вирішення – це покращення освітлення, чистоти й прибраності приміщення суду та необхідність покращення умов в місцях для очікування, оформлення документів.
Крім того, відвідувачами суду відзначено, що для більш ефективної роботи суду необхідне заповнення вакантних посад суддів, а також збільшення заробітної плати працівникам суду.
Узагальнюючи отримані дані з анкет відвідувачів суду, врахувавши недоліки та рекомендації опитуваних громадян, можна дійти висновку, що не зважаючи на велике навантаження на суддів Сєвєродонецького міського суду Луганської області, задоволеність роботою суду його відвідувачами оцінена на достатньому рівні.