Звіт
про результати опитування громадян - відвідувачів
Сєвєродонецького міського суду Луганської області
щодо якості функціонування суду
На виконання рішень Ради суддів України від 02 квітня 2015 року № 28 та від 12 травня 2016 року № 35 та наказу Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 19 вересня 2016 року № 18 «Про організацію проведення оцінювання роботи суду» у період з 19 вересня 2016 року по 05 грудня 2016 року у Сєвєродонецькому міському суді Луганської області створеною робочою групою проведено комплексне оцінювання роботи суду за модулями: «Судове адміністрування», «Своєчасність судового розгляду», «Задоволеність роботою суду учасниками судових проваджень».
Завданнями модулю «Задоволеність роботою суду учасниками судових проваджень» є отримання загального уявлення про задоволеність якістю функціонування суду його відвідувачами, виявлення рівня задоволеності громадян умовами перебування у суді, якість роботи суду, оцінка повноти, ясності та доступності інформації для відвідувачів суду, оцінка дотримання термінів (своєчасності) судового розгляду, визначення сприйняття громадянами якості роботи судді, працівників суду, оцінка зрозумілості судового рішення очима громадян.
Узагальнюючи результати комплексного оцінювання роботи Сєвєродонецького міського суду Луганської області, необхідно відзначити, що відвідувачі суду оцінили якість роботи суду досить позитивно.
Разом із тим, відвідувачі суду відмітили поодинокі недоліки. Так, наприклад, потребує покращення критерій доступності суду щодо облаштування місць для паркування автомобілів, а також необхідності покращення умов у суді тощо.
За результатами комплексного оцінювання роботи суду розроблено План вдосконалення за результатами оцінювання роботи Сєвєродонецького міського суду Луганської області, яким визначено перелік необхідних заходів для покращення якості роботи суду та підвищення у громадян довіри та поваги до судової влади.
Дякуємо відвідувачам суду,
які прийняли участь в опитуванні!
Модуль «Задоволеність роботою суду його відвідувачами»
Опитування відвідувачів Сєвєродонецького міського суду Луганської області щодо якості функціонування суду проводилося в період з 19 вересня 2016 року по 05 грудня 2016 року. Виконавцем дослідження є створена робоча група Сєвєродонецького міського суду Луганської області, згідно наказу. В опитуванні взяли участь 24 особи.
У тому числі: віком: 18-25 років – 12,5 %, 26-39 років – 58,3 %, 40-59 років – 20,8 %, 60 і старше – 8,4 %;
- чоловіків – 70,8 %, жінок – 29,2 %;
- які проживають в населеному пункті, де розташований суд – 87,5 %, в іншому населеному пункті – 12,5%.
Повну вищу освіту мають 83,2 % респондентів, базову вищу – 8,4 %, середню спеціальну – 8,4 %. Юридичну освіту мають 79,2 % респондентів.
37,5 % респондентів представляли в суді себе, 58,3 % - іншу особу (є адвокатом, юрисконсультом), 4,2 % - інше.
На запитання № 7 «Ви вважаєте себе…» 4,2 % респондентів відповіли «1» (бідним), 29,1 % - «2» (нижче середнього статку), 54,1 % - «3» (середнього статку), 4,2 % - «4» (заможним), 4,2 % - «5» (багатим), 4,2 % - «9» (не відповіли).
На запитання № 8 «Як часто Ви були учасником судового процесу?» 20,8 % респондентів надали відповідь «1» (це мій перший судовий процес), 29,2 % зазначили «2» (2-5 разів), 50,0 % вказали «3» (6 разів і більше).
На запитання № 9 «На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа?» 4,2 % респондентів відповіли «1» (розгляд справи ще не розпочато), 37,5 % - «2» (справа перебуває в процесі розгляду), 41,6 % - «3» (розгляд справи завершено (винесено рішення), 16,7 % - інше.
На запитання № 10 «Який ступінь Вашої обізнаності з роботою судів та суддів у цілому?» 45,8 % респондентів указали «4» (цілком обізнаний), 37,5 % - «3» (загалом обізнаний), 12,5 % - «2» (майже не обізнаний), 4,2 % - «1» (зовсім не обізнаний).
Запитання № 11. За 5-бальною шкалою, де 1 – дуже погано, 5 – відмінно, 9 – КН (код не відповіді) респонденти відповіли наступним чином: 1 - 0 %, 2 - 0 %, 3 - 25,0 %, 4 - 45,8 %, 5 - 29,2 %, 9 - 0 %.
Таким чином, середня оцінка роботи суду складає 4,04 бали.
У блоці питань № 2 «Основна частина – оцінювання за вимірами якості» респонденти надавали відповіді, використовуючи 5-бальну шкалу оцінювання, де: 1 – цілком ні, 2 – швидше ні, 3 – більш-менш (варіант: і так, і ні), 4 – швидше так, 5 – цілком так, 9 – КН (код не відповіді).
За результатами опитування, респондентами були надані наступні відповіді на питання:
Доступність суду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Чи легко Вам було знайти будівлю суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3»- 0 %; «4» - 12,5 %; «5» - 83,3 %; «9» - 0 %. |
2 |
Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне питання) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 16,7 %; «4» - 29,1 %; «5» - 37,5 %; «9» - 12,5 %. |
3 |
Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 8,3 %; «2» - 8,3 %; «3» - 33,4 %; «4» - 4,2 %; «5» - 37,5 %; «9» - 8,3 %. |
4 |
Чи зазнавали Ви певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? |
Відсоток «Так», «Ні» |
«Так» - 4,2 %, «Ні» - 95,8 %. |
5 |
Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 16,7 %; «2» - 12,5 %; «3» - 20,8 %; «4» - 16,7 %; «5» - 33,3 %; «9» - 0 %. |
6 |
Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 12,5 %; «2» - 4,2 %; «3» - 20,8 %; «4» - 20,8 %; «5» - 37,5 %; «9» - 4,2 %. |
7 |
Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 4,2 %; «2» - 0 %; «3» - 8,3 %; «4» - 20,8 %; «5» - 66,7 %; «9» - 0 %. |
8 |
Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?2 |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 33,3 %; «2» - 12,5 %; «3» - 20,8 %; «4» - 4,2 %; «5» - 4,2 %; «9» - 25,0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 10,7 %; «2» - 6,5 %; «3» - 17,3 %; «4» - 15,5 %; «5» - 42,9 %; «9» - 7,1 %. |
Дані, наведені в таблиці, свідчать про те, що одним з найголовніших проблемних питань, яке потребує вирішення, є неможливість громадян дозволити собі витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта). Ще одним питанням для вирішення є недостатність місць для паркування автомобілів біля будівлі суду та їх облаштування.
Зручність та комфортність перебування в суді
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 4,2 %; «2» - 8,3 %; «3» - 25,0 %; «4» - 25,0 %; «5» - 33,3 %; «9» - 4,2 %. |
2 |
Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 20,8 %; «4» - 20,8 %; «5» - 54,2 %; «9» - 4,2 %. |
3 |
Чистота та прибраність приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 8,3 %; «3» - 16,7 %; «4» - 33,3 %; «5» - 37,5 %; «9» - 4,2 %. |
4 |
Достатність освітлення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 33,3 %; «4» - 33,3 %; «5» - 29,2 %; «9» - 4,2 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 1,0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 24,0 %; «4» - 28,1 %; «5» - 38,5 %; «9» - 4,2 %. |
Наведені дані свідчать про те, що в напрямку зручності та комфортності перебування в суді, є необхідність покращення умов в місцях для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання та оснащення приміщення достатнім освітленням.
Повнота та ясність інформації
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 8,3 %; «4» - 50 %; «5» - 41,7 %; «9» - 0 %. |
2 |
Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 29,2 %; «4» - 29,2 %; «5» - 37,5 %; «9» - 0 %. |
3 |
Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 8,3 %; «4» - 33,3 %; «5» - 54,2 %; «9» - 0 %. |
4 |
Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 4,2 %; «4» - 25,0 %; «5» - 66,6 %; «9» - 4,2 %. |
5 |
Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 0 %; «4» - 50,0 %; «5» - 45,8 %; «9» - 0, 0 %. |
6 |
Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 4,2 %; «4» - 33,3 %; «5» - 54,1 %; «9» - 4,2 %. |
7 |
Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет |
Відсоток «Так», «Ні» |
«Так» - 17, 70,8 %, «Ні» - 7, 29,2 %. |
8 |
Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 4,2 %; «4» - 16,7 %; «5» - 54,1 %; «9» - 25,0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «9» - 0 %; «2» - 2,8 %; «3» - 8,3 %; «4» - 31,2 %; «5» - 52,1 %; «9» - 5,6 %. |
Результати таблиці свідчать про достатній рівень задоволеності відвідувачами суду повнотою та якістю інформації розміщеної в приміщенні суду.
Сприйняття роботи працівників апарату суду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 12,5 %; «4» - 45,8 %; «5» - 37,5 %; «9» - 0 %. |
2 |
Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 4,2 %; «3» - 0 %; «4» - 50,0 %; «5» - 45,8 %; «9» - 0 %. |
3 |
Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 8,3 %; «4» - 45,8 %; «5» - 41,7 %; «9» - 4,2 %. |
4 |
Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 8,3 %; «4» - 33,3 %; «5» - 58,4 %; «9» - 0 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
«1» - 0 %; «2» - 2,1 %; «3» - 7,3 %; «4» - 43,8 %; «5» - 45,8 %; «9» - 1,0 %. |
Наведені показники свідчать, що відвідувачами суду, робота працівників апарату суду сприймається позитивно.
Дотримання термінів судового розгляду
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 8,3 %; «2» - 12,4 %; «3» - 16,7 %; «4» - 29,2 %; «5» - 29,2 %; «9» - 4,2 %. |
2 |
Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 8,3 %; «2» - 0 %; «3» - 16,7 %; «4» - 25,0 %; «5» - 50,0 %; «9» - 0 %. |
3 |
Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0, 0 %; «2» - 0, 0 %; «3» - 12,5 %; «4» - 29,2 %; «5» - 58,3 %; «9» - 0 %. |
4 |
Обґрунтованість затримки/перенесення слухань у розгляді справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 8,3 %; «3» - 16,7 %; «4» - 41,6 %; «5» - 29,2 %; «9» - 4,2 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
«1» - 4,2 %; «2» - 5,2 %; «3» - 15,6 %; «4» - 31,3 %; «5» - 41,6 %; «9» - 2,1 %. |
Результати таблиці свідчать про те, що строки судового розгляду дотримують майже завжди, але в поодиноких випадках графік розгляду справи порушено.
Сприйняття роботи судді
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 8,3 %; «3» - 12,5 %; «4» - 25,0 %; «5» - 50,0 %; «9» - 4,2 %. |
2 |
Коректність, доброзичливість, ввічливість |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 12,5 %; «4» - 37,5 %; «5» - 45,8 %; «9» - 4,2 %. |
3 |
Належна підготовка до справи та знання справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 12,5 %; «4» - 29,2 %; «5» - 54,1 %; «9» - 4,2 %. |
4 |
Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 12,4 %; «4» - 41,7 %; «5» - 41,7 %; «9» - 4,2 %. |
5 |
Дотримання процедури розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 12,5 %; «4» - 37,5 %; «5» - 45,8 %; «9» - 4,2 %. |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
«1» - 0 %; «2» - 1,7 %; «3» - 12,4 %; «4» - 34,2 %; «5» - 47,5 %; «9» - 4,2 %. |
Згідно отриманих даних, за результатами опитування респондентів, встановлено, що сприйняття роботи суддів відвідувачами суду у більшості випадків позитивне.
Судове рішення
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Кількість респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
10 |
2 |
Рішення на користь респондента |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 85,7 %; «Ні» - 4,3 %. |
3 |
Наміри респондента оскаржувати рішення |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 25 %; «Ні» - 75 %. |
4 |
Отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 88,2 %; «Ні» - 11,8 %. |
5 |
Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так», «Ні» |
«Так» - 100 %; «Ні» - 0 %. |
6 |
Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 0 %; «3» - 8,3 %; «4» - 37,5 %; «5» - 33,3 %; «9» - 20,8 %. |
7 |
Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
«1» - 0 %; «2» - 8,3 %; «3» - 12,5 %; «4» - 29,2 %; «5» - 29,2 %; «9» - 20,8 %. |
8 |
Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
4 |
9 |
Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду |
Число |
1 |
10 |
Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями |
Число |
2 |
Отже, за цим показником встановлено, що текст рішення по справі отримано вчасно всіма опитуваними респондентами. Також опитування показало, що деякими відвідувачами рішення сприймається, як не добре обґрунтоване та як таке, що викладено на мові не досить легкій та доступній для розуміння.
У блоці питань № 3 «Зміни та рекомендації» на питання «На Вашу думку які виміри тощо підвищення якості роботи суду слід покращувати в першу чергу? В порядку важливості від одного до шести, при цьому: 1 – найбільш важливий вимір якості (слід покращувати в першу чергу), 6 – найменш важливий вимір якості) респонденти відповіли наступним чином:
Вимір якості |
Ранг |
Доступність суду |
6 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
4 |
Повнота та ясність інформації |
5 |
Дотримання термінів судового розгляду |
1 |
Якість роботи працівників апарату суду |
2 |
Якість роботи судді |
3 |
За результатами таблиці встановлено, що найбільш важливішими вимірами якості, які слід покращувати в першу чергу, є дотримання термінів судового розгляду та якість роботи працівників апарату, суддів. Далі за рангами: зручність та комфортність перебування в суді, повнота та якість інформації і на останньому місці – доступність суду.
Серед рекомендацій учасники судових проваджень зазначили, що для більш ефективної роботи суду необхідні наступні зміни, зокрема, збільшення складу суддів та штату працівників апарату суду, збільшення та облаштування місць для паркування авто, необхідність покращення умов перебування в суді, стану приміщення суду тощо.
На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?
Так |
Відсоток |
62,5 % |
Ні |
Відсоток |
29,2 % |
Не відповіли на запитання |
Відсоток |
8,3 % |
Тобто, на думку більшості респондентів, наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків.
Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями
Кращі, ніж очікував |
Відсоток |
25,0 % |
Гірші, ніж очікував |
Відсоток |
8,3 % |
Відповідають очікуванням |
Відсоток |
58,4 % |
Не відповіли на запитання |
Відсоток |
8,3 % |
За результатами таблиці вбачається, що більшістю респондентами від візиту до суду отримані враження відповідають очікуваним, а у чверті опитуваних враження від візиту до суду кращі за очікувані.
Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом?
Покращилась значно |
Відсоток |
12,5 % |
Покращилась несуттєво |
Відсоток |
29,2 % |
Залишилась без змін |
Відсоток |
45,8 % |
Дещо погіршилася |
Відсоток |
0 % |
Значно погіршилася |
Відсоток |
0 % |
Важко сказати |
Відсоток |
8,3 % |
Не відповіли на запитання |
Відсоток |
4,2 % |
Більшістю респондентами надано відповідь, що якість роботи суду залишилася без змін, але на думку значної кількості відвідувачів все ж таки покращення відбулись хоча і несуттєві.
Узагальнення та аналіз даних
Проведене оцінювання роботи суду свідчить про те, що робота Сєвєродонецького міського суду Луганської області учасниками судових проваджень оцінена добре та складає середню оцінку – 4,04.
Переважна кількість респондентів позитивно оцінили роботу суддів та працівників апарату суду. Також опитування показало, що текст рішення по справі отримано вчасно всіма опитуваними респондентами. Однак опитуванням встановлено, що деякими відвідувачами рішення сприймається, як не добре обґрунтоване та як таке, що викладено на мові не досить легкій та доступній для розуміння
Серед питань, які потребують вирішення, респонденти зазначили наступне: дотримання термінів судового розгляду, недостатність місць для паркування автомобілів, дещо ускладнений доступ до приміщень суду осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Також, відвідувачі суду рекомендували що для більш ефективної роботи суду необхідно, зокрема, збільшити склад суддів та штат працівників апарату суду; покращити умови перебування в суді та стан приміщення суду.
Отже, проаналізувавши анкети респондентів та врахувавши всі виявлені недоліки, можна зробити висновок, що задоволеність роботою суду його відвідувачами оцінена на добре.